torsdag 9 december 2010

Ny dag, nya pryltankar

Cykelbygget består av:
En riktigt fin Gary Fisher Ziggurat garantiram (tack för otroligt vänligt och proffsigt bemötande på duells!), från början några gamla delar från min klassiska CR-7:a, men nu är allt ersatt förutom mina kära Suntour pro växelreglage och bakväxel, samt bullseye´s trissor, flightsadeln och Ti-stix.
Snålade dels lite, men tänke mest att det skulle vara lättmekat när jag beställde deore´s bromspaket. Beställde Hope´s styrstam och keramiska vevlager, xt vevparti, Mavic xc717 hjul med Hope pro2 nav, Cane Creek s8 styrlager, xtr kablage, Rock Shox reba race, scud (tror jag)sadelstolpe och Schwalbes nobby nic 2.1 däck.
Med denna uppsättning känner jag att krutet är lagt på rätt delar såsom lager och hjul runt en helt underbar XC-ram.
Cykeln går som en dröm!

4 kommentarer:

  1. Ny dag, nya tankar och nya bloggtankar.
    Bra jobbat! Impad av din egen bakgrundsbild!

    SvaraRadera
  2. Hallå, hallå, banga inte ur nu! Din skäggiga kollega håller fanan, eller skägget, högt!

    SvaraRadera
  3. Och nu har den tredje också gått om dig....nyss hemkommen från Milano...

    SvaraRadera
  4. Jag fattar i princip ingenting av inlägget om cykeln. Inte för att det är dåligt skrivet utan för att mina förkunskaper och mitt intresse är bristande men jag tycker att det är kul att du bloggar.

    SvaraRadera